متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که مصرف نادرست ویتامین D می‌تواند تأثیر آن بر سلامت را کاهش دهد، و نکات مهمی برای افزایش جذب این ویتامین وجود دارد.

اشتباه رایج در مصرف ویتامین D که باعث کاهش تأثیر آن می‌شود

به گزارش سللامت نیوز مصرف مکمل‌ها مانند ویتامین D تأثیر زیادی بر سلامت بدن دارد، اما استفاده نادرست از این مکمل‌ها می‌تواند به کاهش تأثیر آن منجر شود.

بر اساس گزارش «Eat This, Not That»، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و برای جذب بهتر باید با منابع چربی‌های سالم مصرف شود.

به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین D در صورت ترکیب با چربی‌های سالم بهتر جذب می‌شود. چربی‌هایی مانند روغن زیتون، آووکادو و کتان نمونه‌هایی از چربی‌های مفید هستند که می‌توانند جذب ویتامین D را افزایش دهند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که غذاهایی با حدود ۱۰ گرم چربی می‌توانند به جذب بهتر ویتامین D کمک کنند. به عنوان مثال، مصرف ماهی قزل آلا، آجیل یا کره آجیل طبیعی می‌تواند مؤثر باشد.

مقدار توصیه‌شده ویتامین D برای افراد بین ۱ تا ۷۰ سال، ۶۰۰ واحد بین‌المللی (IU) در روز است و این مقدار برای افراد بالای ۷۰ سال به ۸۰۰ IU افزایش می‌یابد.

برای بهره‌برداری کامل از مزایای ویتامین D، مهم است که آن را با منابع چربی سالم مصرف کنید تا بدن قادر به جذب و استفاده مؤثر از آن باشد.

4o mini

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha